Artėja festivalio kulminacija – G. Puccini vienaveiksmių operų „Sesuo Andželika“ ir „Džanis Skikis“ premjera rugpjūčio 27, 28 dienomis, o iki to laiko dar pakvies Operos naktis, vakarai Friedricho pasaže, koncertas, skirtas kompozitoriaus Alvido Remesos 40-ties metų kūrybinei veiklai paminėti, neapolietiškų dainų vakaras „O sole mio“ Muzikuojančiame kelte.

Operos naktis

Rugpjūčio 12 d., penktadienį, 22 val. Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kviečia į operos naktį. Bus parodytas vienas naujausių teatro spektaklių – anglų kompozitoriaus H. Purcell opera „Didonė ir Enėjas“ pagal Vergilijaus „Eneidą“. Žinomiausa anglų opera nuo XVII a. sėkmingai karaliauja tiek pasaulio didžiuosiuose teatruose, tiek kamerinėse scenose. Lietuvoje ši opera pastatyta pirmą kartą.

Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre menininkų komanda – dirigentas Vladimiras Konstantinovas, režisierė Karina Novikova, choreografė Agnija Šeiko, dailininkės Agnė Kupšytė ir Lauryna Liepaitė – pateikia savąją graikiško mito ir H. Perselio operos versiją. Tai reginys su iš praeities išnirusiais herojais, didingais, bet nostalgijos persmelktais jų poelgiais ir tragiška meile, kurią mes prisimename šiandien, nors ji aprašyta jau prieš kelis tūkstančius metų. Ir žinoma, su nepaprastai gražia baroko kompozitoriaus H. Perselio muzika.

Po spektaklio ištikimiausių operos gerbėjų ir mėgstančių „panaktinėti“ laukia Operos kino teatras. Kolonų salėje patogiai įsitaisę žiūrovai galės pamatyti dar vieną, tik šį kartą – nufilmuotą operą. Kokią?
Tegul tai būna visiems staigmena, tačiau galime ir pasufleruoti – festivalis skirtas italų muzikai, tad bus rodoma italų kompozitoriaus opera, perkelta į ekraną.

P.S. Žiūrovai skambina ir teiraujasi, ar reikės atskirai mokėti už Operos kino seansą. Atsakome – nereikės. Jame dalyvauti galės visi tie, kurie ateis pažiūrėti spektaklio „Didonė ir Enėjas“.

Muzikuojančio kelto sezono uždarymas

Rugpjūčio 20 d., šeštadienį, 20 val. nuo Šiaurinio rago pajudės Muzikuojantis keltas. Liūdna žinia – tai bus paskutinė galimybė šiais metais pasimėgauti daugelio poilsiautojų pamėgta pramoga. Gera žinia – Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras sezono uždarymo proga padovanos neapolietiškų dainų koncertą „O sole mio“. Skambės gražiausios meilės dainos, kurias atliks teatro solistai Valerija Balsytė, Judita Butkytė, Aurelija Dovydaitienė, Loreta Ramelienė, Mindaugas Rojus, Viačeslavas Tarasovas, akompanuojant koncertmeisterei Ingai Maknavičienei. Vakaro vedėjų amplua išvysime solistus Jadvygą Grikšienę ir Stasį Rezgevičių.

Gėrėjimasis Kuršių marių kraštovaizdžiu, aukštu dangumi, besileidžiančia saule ir aistringa, meile alsuojančia muzika – kas gali būti gražiau už romantišką vasaros vakarą Muzikuojančiame kelte?!

Muzikos ir laiko sąskambiai 

Šiais metais kompozitorius Alvidas Remesa švenčia 40-ties metų kūrybinės veiklos ir 60-ties gimimo metų sukaktis. Jubiliejams pažymėti skirti du autoriniai koncertai. Vienas koncertas vyks rugpjūčio 14 d. Nidos katalikų bažnyčioje, XIV tarptautinio operos ir simfoninės muzikos festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ metu, kitas – rugpjūčio 20 d. Pakutuvėnuose, meno festivalyje „Pakūtos dozė“.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovas Ramūnas Kaubrys pažymėjo, kad „teatrui yra didelė garbė tęsti ilgametį turiningą bendradarbiavimą su kompozitoriumi A. Remesa. Jau ir anksčiau teatro simfoninis orkestras, kuris koncertuodavo kaip „Mažosios Lietuvos simfoninis orkestras“, meno vadovo ir dirigento prof. Stasio Domarko iniciatyva rengdavo ir pirmą kartą atlikdavo daugelį kompozitoriaus kūrinių. Kadangi festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ tema yra „Bravo, Maestro!“, natūraliai kilo mintis dar kartą prisiliesti prie ryškaus Lietuvos menininko muzikinės kūrybos“.

Šventinio koncerto programoje skambės kompozitoriaus A. Remesos „Prisikėlimas“, VI simfonija mišriam chorui ir orkestrui; „Melodija“, simfoninė variacija M. K. Čiurlionio fortepijoninio preliudo tema, solistas prof. Pranciškus Narušis (birbynė); „Jubiliejinės šv. mišios“ (dedikuotos M. K. Čiurlionio 130-ųjų gimimo metų sukakčiai) dviem solistams, mišriam chorui ir orkestrui, solistai Rita Petrauskaitė (sopranas), Artūras Kozlovskis (baritonas). Dalyvaus Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro choras ir orkestras, diriguos prof. Stasys Domarkas.

Diptike – tragedija ir komedija

Rugpjūčio 27, 28 dienomis Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre režisierė Yana Ross (JAV), scenografas Marijus Jacovskis, kostiumų dailininkė Jolanta Rimkutė, videodailininkė Eglė Eigirdaitė pristatys diptiką – vienaveiksmes italų kompozitoriaus G. Puccini operas „Sesuo Andželika“ ir „Džanis Skikis“. Operas diriguos teatro vyr. dirigentas Dainius Pavilionis.

„Sesuo Andželika“ – tai tragiška istorija apie jauną mergaitę iš aristokratų šeimos, kuri, susilaukusi nesantuokinio kūdikio, buvo priversta tapti vienuole. Spektaklio režisierė Yana Ross skrupulingai nagrinėjo personažų poelgių motyvus, gilinosi į jų psichologiją, ieškojo atsakymo į klausimą, koks prieš šimtą ar du šimtus metų visuomenėje buvo moterų vienuolyno vaidmuo. Ji mano, kad tada tai buvo vieta, kurios ramybės ir religinio asketiškumo aplinkoje gydydavo sielą ir kūną.

Žiūrovas tarsi stebi veiksmą pro rakto skylutę. Scenografija vaizduoja realią katalikų bendruomenės reabilitacinio centro aplinką, choras nuolat užimtas scenoje ir gyvena pacientų gyvenimus. Kuriama polifonija, daugiaplaniškumas, kiekvienas personažas scenoje – individualybė, gyvena savo gyvenimą, visi nuolat veikia.

„Džanis Skikis“ – tai komedija, kurioje atskleidžiamas žmogaus prigimtyje glūdintis godumas ir pavydas. Per amžius šios savybės nepasikeitė. Režisierė, norėdama perteikti tai, kas sukoncentruota operos muzikoje ir siužete, pasitelkia išraiškingą ir drąsią atlikėjų vaidybą, veiksmą, humorą – scenoje žiūrovai mato dar neatšalusį velionį, o šeimynėlė jau trina rankas, galvodama apie palikimą!..

Italų kompozitoriaus Džakomo Pučinio (Giacomo Puccini, 1858–1924) garsiausios operos („Bohema“, „Madam Baterflai“, triptikas „Apsiaustas“ ir „Sesuo Andželika“ ir „Džanis Skikis“, „Toska“, „Turandot“) daugiau kaip šimtą metų atliekamos visuose pasaulio operos teatruose. Jos pasižymi sodriu teatrališkumu, išjudina giliausias žiūrovų emocijas, žavi išradinga melodija. Šį kartą, vieno vakaro metu, žiūrovai pamatys ir tragediją, ir komediją – patirs visą žmogiškųjų jausmų gamą.