Tačiau rimčiausias profesinis išbandymas jų laukia pantomimos žanro spektakliuose, kuriuose privalės pademonstruoti pantomimos meno techniką.

Universali pantomimos meno kalba, kuriai netrukdo žodinio teksto suvokimo barjerai, jau beveik dingusi iš Lietuvos teatro scenų. Vyresniosios kartos žiūrovai galbūt dar prisimena Modrio Tenisono Kauno pantomimos trupės spektaklius, vėliau pantomimos žanro tradiciją tęsė Kęstutis Adomaitis. Apie šiuo metu Kaune lyg ir egzistuojančio pantomimos teatro veiklą mažai kas yra girdėjęs, daugiau žinomas yra tik klaipėdietis mimas Aleksas Mažonas, kurį išugdė pedagogas ir buvęs garsiosios M. Tenisono trupės aktorius Edgaras Savickis. Būtent E. Savickis, šviesios atminties asmenybė, pernai vasarą amžinai mus palikęs, kartu su kurso pedagoge doc. Elena Savukynaite ir mokė būsimuosius aktorius žengti pirmuosius mimo žingsnius.

E. Savukynaitei studentai dėkingi už įsisavintą klasikinės pantomimos kalbos abėcelę, su dėstytoja buvo sukurti pirmieji etiudai, jų pagrindu gimė ir pirmasis spektaklis, kurį režisavo ir toliau tobulina šiuo metu pantomimą dėstanti garsi dramos aktorė ir profesionali balerina Eglė Mikulionytė, aktorinę karjerą pradėjusi K.Adomaičio pantomimos teatre Kaune. Plastinę kūno kalbą ugdo ir kiti sceninio judesio pedagogai –T.Suzukio metodo žinovė Vesta Grabštaitė, doc. Algis Mažeika, klasikinio ir šiuolaikinio šokio specialistai. Vaidybos dėstytojai Juozas Javaitis (kurso vadovas) ir Gintaras Liutkevičius.

Aktoriai pasakoja, kad Šiaulių V-ajame tarptautiniame aukštųjų mokyklų teatrų festivalyje Po saule parodę savo pirmąjį kurso darbą – judesio spektaklį „Paspaudus nurodytoje vietoje lėlė kikena, verkia, dainuoja“ - išgirdo komentarų, kad tai ne grynoji pantomima: „Bet mes ir nesiekiame kažkokio žanro grynumo, nes įdomiausi šiuolaikinio teatro reiškiniai formuojasi kaip tik skirtingų žanrų paribiuose, būtent čia galima tikėtis naujų atradimų. Mums svarbu pasitelkus įvairias technikas ir tradicijas taip įvaldyti kūno kalbą, kad ja galėtume laisvai reikšti savo mintis ir idėjas, o klasikinė pantomima mums yra tik vienas instrumentų greta šokio, judesio, commedia dell‘arte, fizinio ar psichologinio teatro meninių priemonių. Būtent tokiu principu ir yra sukurtas pirmasis mūsų spektaklis, kuriuo mes prisistatome teatro publikai.“

Premjera, kurią rugsėjo 3 ir 4 dienomis žiūrovai išvys Menų spaustuvėje Vilniuje, yra jau minėto, Šiaulių festivalyje rodyto spektaklio variacija, kuri dabar vadinasi „Pupi pipa pupi“, žaislų veiksmo trileris.
Spektaklyje darniu ansambliu veikia visi kurso studentai – šešios merginos ir devyni vaikinai, kuriems nestinga šmaikštumo, energijos, humoro ir išradingumo. Spektaklyje kovoja du herojai, pavadinti Didysis ir Mažasis. Į Mažojo jaukų tradicinių žaislų pasaulį įsibrauna Didysis su agresyviais elektroniniais žaislais. Žaislai kikena ir verkia, groja, šoka ir net dainuoja. Didelė įtampa, greitas tempas, dažni ir netikėti siužeto pasikeitimai. Didysis ir Mažasis – jų vaidmenis kuria Rokas Petrauskas ir Leonas Milius – jau pelnę jaunųjų teatro vilčių apdovanojimus teatrų festivalyje Šiauliuose.

Ambicingi aktoriai dega troškimu kurti, įveikti bet kokias kliūtis, svajoja tapti nepriklausomu universalių aktorių ansambliu, kuriam jau ir pavadinimas sugalvotas – „Degam“. Šmaikštų pavadinimą kiekvienas gali interpretuoti savaip – nuo balaganiško kalambūro sudegusio teatro artistai iki pakylėtos Antonino Artaud‘o žiaurumo teatro aktoriaus sampratos. Pastarojo teatro idėjas aktoriai bandys pritaikyti jau kitame, šiuo metu kuriamame spektaklyje pagal Oskaro Milašiaus biografiją ir kūrybą, o kol kas – balaganinis pirmasis žingsnis profesionalioje teatro scenoje.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją